Miten saada lukijat kiinnostumaan blogista?


Suomestakin löytyy kymmeniä tuhansia blogeja. On siis väistämätöntä, että lukijoiden huomion saaminen vaatii jonkin verran työtä.

Olen vahvasti sitä mieltä, että lukijoilla ei ole enää halua lukea pelkkiä "minä tein sitä, minä tein tätä, minä tein näin" postauksia. Ainakaan minulla ei ole. Jos menen nettiin, etsin sieltä tietoa. Joka kerta.

Jos haluan kuluttaa aikaa, luen mieluummin kirjaa tai katson yhden jakson lempisarjaani Netflixistä. Mutta muiden elämän seuraaminen ei minua kiinnosta.





Ja valitettavasti olen saanut kuulla monen muunkin ajattelevan näin.

Siksi kannustan sinua kirjoittamaan sisältöä, joka kiinnostaa lukijaa. Kyllä, blogi on sinun ja sinulla on teoriassa lupa kirjoittaa mitä haluat blogiin. Mutta miksi käyttäisit aikaa sellaisen sisällön tuottamiseen, joka ei kiinnosta lukijaa?

Parhaat keinot kirjoittaa lukijaa kiinnostavaa sisältöä ovat:

  • inspiroivat ja vertaistukea antavat, positiivisessa sävyssä kirjoitetut sisällöt
  • opettavat sisällöt
  • ongelmanratkaisuun keskittyvät sisällöt
  • vinkit, niksit ja salaisuudet
  • ohjeet, jotka auttavat, nopeuttavat tai helpottavat arkea tai työtä
Kun seuraavan kerran kirjoitat postausta, kysy itseltäsi tämä:

"Jos joku muu kirjoittaisi tämän postauksen, kiinnostaisiko minua lukea se? Miksi tai miksi ei?"

Ei kommentteja

Kiitos kommentistasi!